Vipavska hiša (umetna inteligenca)

Umetna inteligenca (UI) je v zadnjem letu, dveh, naredila velike korake in pogosto daje čisto realne odgovore. Problem je samo v tem, da ji ne moremo čisto verjeti. Odgovori so mogoče v redu, mogoče pa tudi ne. Torej še ni čas, da bi ji zaupali.

Poleg obsežnih jezikovnih modelov, ki črpajo iz nepregledne množice objavljenih besedil in iz njih povzemajo vsebine, so razvili tudi modele, ki generirajo slike. Eden takih je Bingov (torej Microsoftov) Image Creator, ki uporablja napredni model DALL-E. Ta je sposoben generirati slike na osnovi tekstovnega opisa. Natančnejši ko je opis, bolj naj bi se slika približala temu, kar pričakujemo, da bomo videli.

Da bi se prepričal, kako dobro se približa realnosti, sem v spletnem UI-orodju Copilot naročil, naj mi Image Creator (kar so prevedli kot Oblikovalnik) nariše podeželsko hišo iz Vipavske doline. Po par minutah mi je računalnik ponudil štiri slike in tu predstavljam tisto, ki se zdi še najustreznejša:

Tale podeželska hiša je precej avstrijska, zato sem iskalni izraz precej spremenil. Tokrat sem naročil, naj mi nariše kamnito vaško hišo iz Vipavske doline. Spet je trajalo par minut, da sem dobil štiri slike in tu je tista, ki se zdi še najbolj vipavska.

Mogoče malo spominja na tisti konec Goč, kjer naj bi nastal hotel, čeprav seveda… saj veste.

Pravijo, da umetna inteligenca zelo hitro napreduje in da bo naslednja verzija tovrstnih orodij povsem nekaj drugega. No, takrat bom poskus ponovil.

Komentiraj